دکتر سیما مظفر جلالی
9 صبح تا 19 شب
ساعت کاری

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

لابياپلاستي يکي از روش هاي زيبايي شناختي است که بيشترين افزايش تعداد عمليات را در سال هاي اخير نشان داده است ، اگرچه تعداد مطلق اين روش ها هنوز بسيار کم است. هیپرتروفی Labia minora نه تنها باعث ناراحتی عملکردی و مشکلات جنسی می شود بلکه باعث خجالت و نگرانی زیبایی شناختی نیز می شود. لابیاپلاستی هیچ اثری روی محل ارگاسم خانم ها(کلیتوریس) ندارد و باعث خدشه دار شدن میل جنسی و از بین رفتن ارگاسم در بانوان نمی شود بلکه به اوج رسیدن میل جنسی(ارگاسم) را بهبود می بخشد زیرا خیلی از اوقات می بینیم خانم ها به علت تعریق در ناحیه لابیا ها(بزرگ بودن لابیا ها موجب عرق سوز در ناحیه می شود) دچار زخم (crotion) در ناحیه لابیا ها می شوند که با هیچ پماد و داروی ضدقارچ درمان نمی شود. و سیکل معیوب درمان های قوی ضد عفونت و عرق کردن و دوباره رشد قارچ و میکروب در ناحیه ولو و لابیا ها ادامه می یابد.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر لابیاپلاستی بر کیفیت زندگی ، عزت نفس و عملکرد جنسی بیمار بود. روشها: 24 بيمار فعال جنسي كه به طور مداوم ابراز تمايل به انجام لابياپلاستي داشتند ، به دو گروه 12 بيمار تقسيم شدند: گروه مداخله كه بلافاصله پس از پاسخ به پرسشنامه هاي اوليه ، تحت عمل جراحي لابياپلاستي قرار گرفتند ، و گروه كنترل كه در حين مداخله انجام نشد. دوره مطالعه تمام بیماران از نظر کیفیت زندگی ، عزت نفس و عملکرد جنسی مرتبط با سلامتی با استفاده از نسخه های پرتغالی برزیل از بررسی نتایج پزشکی 36-مورد بررسی سلامت بررسی کوتاه ، نسخه برزیلی مقیاس عزت نفس روزنبرگ ، و ارزیابی شدند. به ترتيب پرسشنامه عملکرد جنسی زن. پرسشنامه‌ها از طريق ورود به مطالعه و در 3 و 6 ماه بعد در هر دو گروه اجرا شد. مقایسه ها در داخل و بین گروه ها انجام شد. تجزیه و تحلیل آماری در سطح معنی داری 05/0 p <انجام شد. يافته ها: در مقياس عزت نفس روزنبرگ و يا مطالعه پيامدهای پزشکی تفاوت معنی داری در بررسی مقياس کوتاه مدت سلامت 36-ماده در هر دو گروه در طول دوره مطالعه وجود نداشت. با این وجود ، پیشرفت معنی داری در نمره کل پرسشنامه عملکرد جنسی زن در حوزه درد و لذت وجود داشت. نتيجه گيري: لابياپلاستي تاثير مثبتي بر عملكرد جنسي جمعيت مورد مطالعه داشته است.
رابطه جنسی یکی از ارکان اصلی در زندگی زناشویی است ،در صورتی که میل جنسی زن کاهش یابد این رابطه دچار اختلال می گردد . جراحی لابیاپلاستی تنها مربوط به لابیا نمی باشد و به اعصاب حسی زنان به نام کلیتوریس نیز مرتبط است ،در نتیجه لازم است تا حتما در انتخاب متخصص زنان خود دقت کنید ، زیرا در این بخش اعصاب متعددی وجود دارد و در صورتی که جراح زیبایی زنان از تجربه کافی بر خوردار نباشد ممکن است فرد دچار عوارض گردد .
گاهی فرد قبل از جراحی به دلیل پوست اضافه موجود در این ناحیه هیچ تحریکی را احساس نمی کرد ،اما با استفاده از جراحی لابیا پلاستی نه تنها میل جنسی او کاهش نیافته بلکه جراحی لابیاپلاستی سبب افزایش میل جنسی هم می شود.

دلایل نیاز به لابیاپلاستی

بزرگی لابیا ها سبب کاهش یافتن تحریک کلیتوریس شود .
به دلیل ارثی و ژنتیکی لب های واژن با یکدیگر نامتقادن باشد.
احساس درد و خارش به دلیل بزرگی لابیا ها و سایش آن ها به لباس زیر ،ناراحت کننده شود .
تمایل به زیبایی ناحیه تناسلی
بزرگی لابیا ها سبب عدم رعایت بهداشت در این ناحیه شود .
تمامی این ها می تواند از دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی باشد .

مزایای لابیاپلاستی

۱- از بین بردن رشد عفونت ها و درد در لابیاها توسط خانم.
۲- از بین بردن شرم در خانم و لذا افزایش میل جنسی هم در خانم و هم در آقا.
۳- بهبود ارگاسم پس از لابیاپلاستی در خانم.
۴- از بین بردن بوی نامطبوع در ناحیه لابیاها پس از جراحی لابیاپلاستی.
دکتر سیما جلالی در مورد نحوه لابیاپلاستی می گویند:

انجام لابیاپلاستی چه با کوتریزاسیون باشد و چه با لیزر تفاوتی در اینکه زیبایی بیشتری در لابیاها ایجاد کند ندارد و دقت هر دو روش یکسان است.
۵- زمان طولانی برانگیختگی یا تحریک برای افزایش میل جنسی پس از لابیاپلاستی (به علت تاثیر روانی و جسمی این عمل) از چندین دقیقه طاقت فرسا(۳-۲ ساعت) به چند دقیقه (۱۵ دقیقه) تقلیل می یابد.

تاثیر جراح زیبایی در نتیجه لابیاپلاستی

از آنجا که اندام تناسلی زن یک ناحیه حساس می باشد ،دکتر سیما جلالی بهترین متخصص زنان توصیه می کنند که این جراحی حتما توسط افراد مجرب و حرفه ای در این رشته انجام شود .دکتر جلالی در زمینه انواع جراحی های زیبایی واژن خصوصا لابیاپلاستی تجربه دارند و بانوان بعد از جراحی می توانند از نتایج حاصل لذت ببرند .

یا کاهش میل جنسی بعد از لابیاپلاستی صحت دارد ؟

از آنجا که نقطه تحریک بانوان در قسمت لابیا ها بیشتر بوده ،برخی از بانوان تصور دارند با انجام لابیاپلاستی تحریک جنسی در این ناحیه کاهش می یابد ، باید گفت این تصور تنها بانوان را از داشتن ناحیه تناسلی زیبا محروم می سازد و کاملا غلط است . اندازه لابیا ها چه بزرگ باشد و چه کوچک سبب تحریک می شود ،چه بسا لابیا بزرگ سبب می شود که فرد از میل جنسی کمی برخوردار باشد .
لابیاپلاستی علاوه برافزایش میل جنسی سبب افزایش اعتماد به نفس فرد نیز می شود ،زیبایی ناحیه تناسلی تاثیرات مثبتی بر روابط زناشویی دارد . اگر شما هم از اندام تناسلی خود رضایت ندارید بهتر است با متخصص زنان مشورت کنید .

اقدامات لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی

بعد از انجام لابیاپلاستی توصیه میشود  که بیماران با رعایت این نکات و توصیه ها بهترین نتیجه را از این جراحی دریافت کنند. که در زیر به برخی از این توصیه ها اشاره شده است:
استفاده از کمپرس یخ بعد از جراحی لابیاپلاستی به مدت 2 روز توصیه می شود.
برای بهبود وضعیت تان باید از انجام ورزش و فعالیت های جنسی به مدت یک الی دو ماه بعد از لابیاپلاستی خودداری نمایید و به مدت یک هفته بعد از لابیاپلاستی استراحت کافی داشته باشید.
داروها و پماد هایی برای شما تجویز می شود که باید بطور مرتب طبق دستور مصرف نمایید.
جذب کامل بخیه های حدود 1 الی 2 ماه طول می کشد ممکن است در این دوران بدلیل جوش خوردن بخیه ها احساس خارش داشته باشید  حتما در طول این مدت از پمادهای تجویز شده استفاده نمایید.

تغذیه بعد از عمل لابیاپلاستی

رژیم غذایی بعد از جراحی لابیاپلاستی اهمیت ویژه ای دارد توصیه می شود بعد از لابیاپلاستی از مایعات بیشتر استفاده شود و از مصرف غذاهایی که باعث یبوست می شود خودداری شود .
نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد رعایت بهداشت می باشد با استفاده از ژل بانوان می توانید محل جراحی را شستشو دهید و خشک نمایید به منظور جلوگیری از برزو عفونت و دریافت بهترین نتیجه از این جراحی رعایت نکات بهداشت دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد . همچنین به منظور جلوگیری ازبروز عفونت و کاهش درد حتما باید بطور مرتب قرص های تجویز شده توسط پزشک را مصرف نمایید در صورتی که بعد از گذشت 1 ماه همچنان احساس درد داشتید حتما به پزشک خود اطلاع دهید . دکتر سیما مظفر جلالی جراح زیبایی زنان در جراحی لابیاپلاستی دارای تجربه بسیار درخشانی می باشند در صورتی که برای کوچک کردن لابیاها و جوانسازی واژن خود خواستار استفاده از این روش می باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

تغذیه بعد از عمل لابیاپلاستی

نتایج:
اختلاف معنی داری در مقیاس عزت نفس روزنبرگ یا نتایج پزشکی بررسی 36 مورد از نظر سنجی سلامت کوتاه از فرم کوتاه در هر دو گروه در طول دوره مطالعه مشاهده نشد. با این وجود ، پیشرفت معنی داری در نمره کل پرسشنامه عملکرد جنسی زن در حوزه درد و لذت وجود داشت.قطعا حس جنسی موجود در لبیاها به خوش فرم و سایز بودن لبیاها ارجحیت دارد، اما در برخی موارد بسیاری از افراد مجبور به انجام این عمل می‌شوند. اغلب آن‌ها هنگام مراجعه به ما می‌گویند که؛ می‌دانم که حس جنسی من توسط این عمل از بین می‌رود ولی بزرگ بدن آن‌ها من را بسیار آزار می‌دهد و قصد دارم عمل لابیاپلاستی انجام دهم.
به جرأت می‌توان گفت که لابیاپلاستی در صورتیکه توسط پزشکی ماهر و حازق صورت گیرد، نه تنها ذره‌ای از حس جنسی فرد کاسته نخواهد شد بلکه به دلیل تصحیح و تغییر فرم ناحیه تناسلی، فرد احساس رضایت بالایی خواهد داشت. چه بسا اینکه، افراد زیادی که برای لابیاپلاستی یا لبیاپلاستی به مراکز زیبایی ما مراجعه می‌کنند، به دلیل بد بودن شکل ناحیه تناسلی خود در روابط جنسی خود، اعتماد به نفس پایینی دارند که پس از انجام جراحی، شکل جدید لبیاها در بهبود روابط جنسیشان تأثیر بالایی می‌گذارد.
Labiaplasty تأثیر مثبتی در عملکرد جنسی جمعیت مورد مطالعه داشت.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره دکتر مظفر جلالی
خانم دکتر سیما جلالی متخصص زنان زایمان و نازایی
تخصص خود را دانشگاه تهران (تخصص زنان و زایمان و نازایی) در سال 1398 به پایان رسانید
عضو انجمن جراحان ایران-عضو انجمن جراحان زنان و زایمان ایران-عضو انجمن